اسحاق بریک: نتانیاهو ما را به سمت شکست نظامی از ایران سوق داده است

اسحاق بریک، ژنرال ارشد ارتش اسرائیل، در اظهاراتی شدیداً به سیاست‌های نخست وزیر بنیامین نتانیاهو در قبال ایران انتقاد کرد. بریک اعلام کرد که تصمیمات نتانیاهو اسرائیل را به لبه پرتگاه جنگی بسیار خطرناکی با ایران سوق داده است که پیامدهای آن می‌تواند فاجعه‌بار باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، بریک گفته است که ایرانی‌ها در صورت آغاز جنگ منطقه‌ای علیه اسرائیل، قطعاً پیروز خواهند شد و این موضوع بیانگر تهدید وجودی علیه اسرائیل است. او اضافه کرد که اکنون اسرائیل در وضعیتی قرار گرفته که باید منتظر پاسخ ایران باشد، بدون آن که بداند این پاسخ چگونه خواهد بود.

بریک تأکید کرد که نتانیاهو با سیاست‌های خود نه تنها امنیت اسرائیل را به خطر انداخته بلکه آمادگی لازم برای رویارویی با چنین تهدیدی را نیز فراهم نکرده است. این ژنرال با تجربه ادعا کرد که نتانیاهو با ایجاد چنین شرایطی، اسرائیل را در معرض شکست قرار داده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که تنش‌ها بین اسرائیل و ایران در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. بسیاری از تحلیلگران نظامی و سیاسی نیز نگرانی‌های مشابهی را ابراز داشته‌اند، معتقدند که بی‌ثباتی منطقه‌ای می‌تواند به سرعت تبدیل به یک بحران بزرگتر شود.

نظرات بریک ممکن است باعث شود که بازنگری‌هایی در سیاست خارجی و نظامی اسرائیل صورت گیرد، زیرا این اظهارات می‌تواند توجه مقامات بلندپایه اسرائیل و همچنین جامعه بین‌المللی را به خطرات پیش رو جلب کند.

, , , , , , , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید