توزیع سهمیه ای انسولین “نوومیکس” در داروخانه ها

سلامت

دکتر غلامحسین صادقیان در خصوص تامین و توزیع داروی انسولین برای بیماران دیابتی اظهار کرد: پرمصرف‌ترین انسولین برای بیماران مبتلا به دیابت، قلمی و از نوع نوومیکس است.

وی با بیان اینکه این انسولین یک برند خارجی است و کارخانه مربوطه مدتی دچار مشکل تولید شده بود و کمتر از میزان نیاز جهانی تولید داشت، گفت: به همین دلیل شاهد کمبود در کشورهای مختلف و همچنین ایران بودیم.

 

مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده این انسولین در دسترس بیماران قرار گرفت، افزود: اگر چه دشواری دسترسی بیماران به این دارو ممکن بود به یک یا دو روز هم برسد اما مشکل برطرف شد.

وی افزود : از آنجا که انسولین نوومیکس به صورت سهمیه‌ای در اختیار تعداد زیادی از داروخانه‌ها قرار می‌گیرد، در برخی داروخانه‌ها به ‌صورت کلی‌ و بیشتر و مابقی بر اساس سهمیه‌ دریافت می‌کنند.

 

صادقیان با تأکید بر اینکه مشکلی در تأمین انسولین نوومیکس بر اساس سهمیه در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نوع ایرانی آن نیز وارد چرخه توزیع شده که دارویی مطلوب و مشابه نوومیکس است، ضمن آنکه تحت پوشش بیمه‌ها نیز قرار دارد.

داروی دیگری با نام “رایزودگ” نیز وارد بازار شده است که حتی بهتر از نوومیکس نیز عمل می‌کند، گفت: این دارو نیز تحت پوشش بیمه‌ نیروهای مسلح و سلامت قرار دارد.

 

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه احتمالا در روزهای اخیر بیمه تأمین اجتماعی نیز این دارو را تحت پوشش قرار می‌دهد، افزود: در این صورت تقاضا برای نوومیکس کمتر می‌شود و با استقبال پزشکان و بیماران از رایزودگ دشواری دسترسی کمتر می‌شود.

 

و در آخر

صادقیان : اپلیکیشن تی تک و سامانه ۱۹۰ پاسخگو و راهنمای خوبی برای یافتن دارو از نزدیک‌ترین داروخانه است و بیماران مبتلا به دیابت می‌توانند برای دریافت اطلاعات و مشاوره توسط کارشناسان مربوطه راهنمایی شوند.

, , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید