حمله مقاومت لبنان به پایگاه «عین زیتیم» اسرائیل در پاسخ به تجاوزات

در پاسخ به حملات اخیر اسرائیل به جنوب لبنان، مقاومت لبنان پایگاه نظامی «عین زیتیم» را هدف قرار داد. به گزارش ایسنا و همشهری آنلاین، این اقدام پس از شهادت پنج تن از نیروهای حزب‌الله در حملات صبح جمعه رژیم صهیونیستی انجام شد. پایگاه فرماندهی الفیلق الشمالی در «عین زیتیم» مورد هدف قرار گرفته و حزب‌الله اعلام کرده است که این حمله به منظور پاسخ به تجاوزات اسرائیل و حمایت از مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه انجام شده است.

روزنامه معاریو از شلیک حدود ۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطقی در صفد و اطراف آن خبر داده بود. این حملات در حالی انجام شد که خبرگزاری الجزیره نیز از شلیک ۱۸ موشک به سمت پایگاه‌های اسرائیلی در منطقه الجلیل الاعلی گزارش داده بود. این موشک‌باران به دنبال اعلام خبر شهادت پنج تن از نیروهای حزب‌الله صورت گرفته است.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمله به پایگاه «عین زیتیم» و سایر پایگاه‌های نظامی اسرائیل در منطقه به منظور دفاع از حاکمیت لبنان و حمایت از مقاومت فلسطین انجام شده است. این حمله به عنوان یک پیام قاطع به اسرائیل محسوب می‌شود که هرگونه تجاوز به خاک لبنان یا حمله به مردم بی‌گناه پاسخ داده خواهد شد.

این تحولات نشان دهنده افزایش تنش‌ها در منطقه است که می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری برای ثبات منطقه‌ای به دنبال داشته باشد. هر دو طرف از آمادگی خود برای مقابله با هر گونه تحرکات بیشتر خبر داده‌اند و جامعه بین‌المللی نیز نسبت به این وضعیت ابراز نگرانی کرده است.

, , , , , , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید