عراقچی: ایران حق پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی را دارد

وزیر امور خارجه ایران، عباس عراقچی، در پاسخ به تماس‌های تلفنی همتایان انگلیسی و فرانسوی خود، بر حق قطعی ایران برای پاسخ به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی تأکید کرد. عراقچی، در تبادل نظر با استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه، و دیوید لامی، وزیر امور خارجه انگلیس، اعلام کرد که ایران انتظار دارد کشورهای غربی توجه خود را به نقض حاکمیت و امنیت ایران توسط اسرائیل معطوف دارند.

استفان سژورنه و دیوید لامی، در تماس‌های جداگانه خود، ضمن تبریک به عراقچی بابت انتصابش به عنوان وزیر امور خارجه، بر آمادگی کشورهای خود برای افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک با ایران تأکید ورزیدند. هر دو وزیر بر اهمیت کاهش تنش‌ها و دستیابی به صلح در منطقه غرب آسیا تأکید کردند، و از ایران خواستند در کاستن از تنش‌ها نقش آفرینی کند.

عراقچی، ضمن قدردانی از این تماس‌ها، به پیچیدگی مسائل منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت که سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی به تشدید تنش و گسترش بی‌ثباتی در سراسر منطقه منجر شده است. وی تأکید کرد که ایران به دنبال گسترش جنگ و افزایش تنش در منطقه نیست، اما از حق خود برای دفاع و پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه کوتاه نخواهد آمد.

طرفین همچنین درباره مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها و سایر موضوعات دوجانبه تبادل نظر کردند و بر تمایل خود به ادامه رایزنی‌ها تأکید نمودند. این گفتگوها نشان‌دهنده تلاش برای حفظ دیپلماسی بین ایران و کشورهای اروپایی است، با این حال، تأکید عراقچی بر حق پاسخ ایران به تجاوزات اسرائیل می‌تواند به تنش‌های بیشتر در مناسبات بین‌المللی منجر شود.

, , , , , , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید