فاجعه در جاده سبزوار به نیشابور: تصادف مرگبار پژو پارس با گاردریل، چهار قربانی گرفت

حوادث

در یکی از تراژدی‌های تأسف‌بار جاده‌ای، برخورد شدید یک دستگاه خودروی پژو پارس با گاردریل در محور سبزوار به نیشابور، منجر به مرگ یک نفر و مجروح شدن سه تن دیگر شد. این حادثه خونین که در ساعت ۱۳:۳۶ روز یکم شهریور ماه ۱۴۰۳ رخ داد، توجهات فراوانی را به خود جلب کرده است.

عباس یوسفی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان فیروزه، تایید کرد که بلافاصله پس از اعلام حادثه به مرکز کنترل و عملیات EOC، نجاتگران پایگاه امدادونجات بین‌شهری شهید اصغری به محل حادثه اعزام شده‌اند. وی افزود که نجاتگران با تثبیت صحنه حادثه و اجرای عملیات رهاسازی، مصدومین را جهت انتقال فوری به مراکز درمانی به کارکنان اورژانس تحویل داده‌اند.

شدت این تصادف به حدی بود که خودرو پس از برخورد با گاردریل دچار تخریب شدید شده است. بنا بر اظهارات شاهدان عینی، خودرو در سرعت بالا و به نظر می‌رسد به دلیل عدم توجه کافی به جاده، به گاردریل کنار جاده برخورد کرده و منجر به وقوع این فاجعه شده است.

این حادثه نه تنها زندگی‌های بیشتری را به خطر انداخته، بلکه نیاز به توجه بیشتر به مقوله ایمنی جاده‌ای و رانندگی مسئولانه را یادآوری می‌کند. تأکیدات مکرر بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب، از جمله تمرکز بیشتر بر امنیت جاده‌ای و کاهش تصادفات منجر به فوت است که متاسفانه همچنان شاهد آن هستیم.

جامعه و مسئولین مربوطه باید بیش از پیش در زمینه ارتقاء فرهنگ رانندگی و استانداردسازی جاده‌ها تلاش کنند تا شاهد کاهش اینگونه حوادث دردناک در آینده باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)
, , , ,
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید